To Japan!



Tja! ( ' w ' )/
Kom på nu... har inte direkt skrivit hur min plan till Japan ser ut? Get prepared for WALL OF TEXT ! ! ! !

Så, nyligen så anmälde jag mig till KAI Japanese Language School i Tokyo. Jag anmälde mig genom Blueberry Språk (finns att hitta på google), och har nu fått hem en bunt med papper att fylla i.
Det är rätt så mycket man behöver fixa, t.ex:

- Intyg från min skola att jag tar studenten detta året (eftersom jag har inte fått mina slutbetyg som jag kan skicka in) + den engelska versionen av mina slutbetyg från 9:an.
- 8 passkort på mig själv
- Ansökan om CSN studiemedel
- Ansökan om studentvisum
- Läkarintyg


Sen några andra saker som jag inte kommer på nu.
Men Blueberry är väldigt hjälpsam med allting, så jag rekommenderar dom om ni också är intresserade av att studera i Japan.
I alla fall så kommer jag läsa där i 1 år. Efter det så har jag lite olika planer på vad jag kan göra.

- Om jag hittar ett bra deltidsjobb så kan jag försöka skaffa visum för att få jobba ett tag i Japan.
- Ansöka till en bildskola i Japan (vill såklart arbeta med manga).
- Studera ännu ett år på KAI


Finns ju alltid valet att åka hem, men det tror jag inte kommer hända (förhoppningsvis) ( > w < )
Så ser i alla fall studieplanen ut. Om jag inte tar död på bloggen av lathet och lulz så finns den antagligen kvar när jag är i Japan
( ' w ' )

(WALL OF TEXT CONTINUESSS)

Eftersom min syster dissar mig och drar till USA, så får jag åka på en två veckorsresa till Japan i Juni-Juli själv
( > w < )
Resan har jag hittat på Blueberry's hemsida, den heter "Sumo till Manga". Det kommer finnas med en reseguide och ca 10-15 svenskar till, så kommer inte vara helt ensam.
Om någon är intresserad av reseplanen så finns den här:
http://www.blueberrysprak.nu/studieorter/japanska/resa/resplan.asp

Helt klart värt att åka på det :3 Om det är någon annan som drar med, så säg till X3
Creds för den som orkar läsa, lol XD



Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0